2011. április 26., kedd

A gréderezés

Egész idáig nem tudtam, hogy mi az a gréderezés. Sőt, azt sem tudtam, hogy létezik egyáltalán a világon a gréderezés. Most, hogy tudom, nem értem, hogy élhettem gréderezés nélkül.  
Az történt, hogy a múlt heti szemétszedést követően kissé elkeseredtem. Úgy éreztem, új módszerekre van szükség. Megkerestem pár helyi gazdát tárcsázás reményében, mert ilyet már láttam.:) Segítőkészek voltak, de a helyszín megtekintését követően lemondóan nyilatkoztak. Aztán mondták nekem páran ezt a gréderezést, amiről fogalmam sem volt, hogy mi fán terem, de jól hangzott. Aztán utána néztem.

Így néz ki a gréderező

Egy normális háztartásban bizonyára fellelhető legalább egy gréderező. Momentán a miénkben nem. Még csak azt sem tudtam, hogy körülbelül miféle embereknél áll ilyesmi a garázsban. Végül a polgármester szolgált hasznos információval, elmondta, hogy jellemzően útépítési célzatú embereknél fordulnak elő a gréderek. 
Eggyel beljebb voltunk tehát, de útépítési célzatossággal is viszonylag kevesen rendelkeznek a Gugás-projekt körül. Aztán megint a polgármester segített, összehozott a Kőműves Józsival, aki a KÉSZ Kft. vezetője, és történetesen útépítésben utazik. 

Ezen a ponton érdemes említést tenni egy érdekes körülményről. Ha magamról van szó, magánéletileg, akkor nemhogy nem tudok kérni vagy elfogadni soha senkitől semmit, de még a portékáját legarcátlanabb áron kínáló piaci árusnál sem tudok alkudni, és általában röstelkedem szólni, ha átvágnak a pénztárnál. A Gugás az más. Valahogy simán megy ez az egész, ha a Gugásról van szó.

Valahogy így...:)
Így esett, hogy még csak nem is volt kellemetlen a kérés, pedig ha jobban belegondolok, nagyon is lehetetlenül hangzik, hogy pénzünk az nincs, de kellene egy kis gréder. Mire a cégvezető egyszerűen mondta, hogy szívesen segít, mindössze pár hetet kellene várnunk, mert most épp egy igazi útépítésen van a gréderezőgép.

Nagyon boldogok  voltunk! Az időpontot illetően pedig már hozzászoktam az újratervezéshez. Hiszen jól látszott, hogy az április 30-ra tervezett ültetésből nem lesz semmi, ha azt követően jön majd a Gréder. (Most már így, nagybetűvel. )
Kőműves Józsi még azt is mondta, hogy jó lenne egy kis földet szerezni a tetejére, ami szerény számítások szerint is minimum 1000 köbméter. És jó lenne összeszedni a szemetet legalább a föld tetejéről.

Egy kicsit ismét elbizonytalanodtunk, hogy vajon mikorra lesz ebből az egészből valami.

Aztán csütörtökön szóltak, hogy mégis előbb, nagypénteken jön a Gréder, a továbbiakban: G. És úgy is volt, április 22-én 11 óra körül megjött G! Tekintettel a rövid felkészülési időre, csak négyen tudtunk kimenni reggel, hogy összekapkodjuk a szemetet. De nagyon hatékonyak voltunk a kiskocsival meg egyéb célszerszámokkal, és felvettük a kesztyűt is. :)

Közben a délelőttre tervezett  nagytakarítás gondolatát hessegettem.


Mert tavaszinagytakarítani márpedig kell!
Sajnos a gréderezést nem fényképeztem le, mert már nagyon kellett sietnem a saját nagytakarításomhoz, aki úgy várt reám.
Viszont lehet, hogy jobb is, hogy nem fényképeztem, mert amikor a G-vel érkező szakember meglátta GG-t, (Gugás-gödör.), hát volt egyfajta arckifejezése, melyből gyakorlatlan önkéntes segítő azt a megalapozatlan következtetést vonta volna le, hogy ez az egész egy lehetetlen vállalkozás.

G és GG kapcsolata azonban korántsem volt meddő. G szorgalmasan dolgozott GG-n, jó sokáig húzta-vonta, pár óra múltán végeztek.  (Szívesen írnám, hogy aztán elszívtak egy cigit, de nem. :)

GG nem lett tökéletes, de sokat változott. Reméljük, meghálálja a törődést.

Résztvevők: Mészáros Ferenc, Nagy Ferenc, Marosi Istvánné, Varga Kata

Támogató: KÉSZ Kft. - Kőműves József



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése